Typ | kniha | Vydavatel | nakladatelství Československý spisovatel, Praha | Rok | 1950 | Jazyk | český | Edice | Život | Ilustrátor,grafik,typograf | Sivko Václav, Hanzl Josef | Anotace | Přebal a vazbu navrhl Václav Sivko (*1923-1974, byl český malíř, ilustrator, grafik, typograf, kreslíř). Typografická úprava Josef Hanzl český typograf, grafik). === AUTOR: Adolf Branald (*1910-2008) byl český spisovatel. Narodil se v herecké kočovné rodině. Často se o něm tvrdí, že byl první dětská filmová hvězda v Čechách, protože jako dítě hrál v němém filmu Venoušek a Stázička a několika dalších.Roku 1929 maturoval na obchodní akademii, poté vystřídal velké množství zaměstnání: úředník, redaktor, obchodní zástupce olejářských firem, pianista, knihkupec, výpravčí, tiskový mluvčí prezidenta drah atd. Od roku 1962 byl spisovatelem na volné noze.Roku 1948 vstoupil do KSČ, ale v roce 1969 ze strany vystoupil, takže za normalizace nemohl publikovat.Řada jeho děl byla zfilmována. Alfréd Radok režíroval film Dědeček automobil (Radokovým asistentem, který si ve filmu i zahrál, byl Miloš Forman). Podle jeho knihy Vizita natočil režisér Karel Kachyňa dva filmy – Pozor, vizita! a Sestřičky.Roku 1965 obdržel titul zasloužilý umělec, v roce 1996 mu byla udělena Cena PEN klubu za celoživotní dílo. === POPIS DÍLA: Román je volným pokračováním Severního nádraží. Zachycuje obraz květnové revoluce 1945 na Masarykové nádraží. Během několika dní a nocí se odehrává sled dramatických událostí jako např. dobývání hotelu naproti nádraží, který byl v rukou esesmanů, i komplikovaný boj o vlastní nádraží. Jádro románu tvoří zápletky kolem lazaretního vlaku umístěného na nádraží, který je pod ochranou Mezinárodního červeného kříže, jenž zaručuje německé ozbrojené posádce nedotknutelnost. V boji o nádraží vpadne posádka vlaku statečným českým bojovníkům do zad a německá přesila tak znovu stanici obsadí. Po boji o každou kolej dočasní vítězové organizují v poslední den povstání masovou popravu několika desítek zajatých revolučních bojovníků. Strach z blížící se Rudé armády je však přiměje k zastavení poprav a k útěku. Železničáři se ujímají vlády a bez otálení obnovují provoz, nezbytný pro život osvobozené Prahy. | Vazba | původní poloplátěná, ilustrovaná | Přebal | ne | Počet stran | 308 | První vydání | ano | Podpis | ne | Stav | dobrý, chybí přebal | Velikost | 8° Oktáv | Hmotnost | 380 gramů | ISBN / ISSN | neuvedeno | Objednávkový kód | K2721 | Kategorie | Beletrie -> Próza česká a slovenská Umění -> Českoslovenští umělci Vojenská literatura -> Vojenská beletrie
|
|