Typ | kniha | Vydavatel | nakladatelství Academia, Praha | Rok | 2006 | Jazyk | český | Edice | Umění | Ilustrátor,grafik,typograf | Drtina Luboš, Borisjuková I., Divišová Soňa, Fyman Vladimír, Hrala René, Jeřábek Jaroslav, Lamrová Blanka, Palán Ota, Šíla Čestmír, Urbánková Alena, Vokounová D. | Anotace | Graficky upravil, vazbu navrhl a sazbu z písma John Sans, střešovické písmolijny zhotovil Luboš Drtina (*1963, český typograf, malíř, pedagog). Rejstřík sestavila Marie Havlová. Redaktor publikace Jaroslav Havel. Použité fotografie jsou v majetku Severočeského muzea v Liberci, Národní galerie v Praze, Ústavu dějin umění AV ČR, Moravské galerie v Brně, Národní památkový ústav v Olomouci, Slezské muzeum v Opavě. === AUTOR: Jan Chlíbec (*1953) je český historik umění a autor prací z oboru středověkého a renesančního umění, zejména sochařství (např. Mistr Týnské kalvárie (Pražská řezbářská dílna předhusitské doby, Kat. výstavy, Praha 1990), Grafik Václav Ševčík (kulturní plakát, politický plakát, typografie, propagační grafika, užitá grafika, knižní grafika, kresby a ilustrace, ex libris, 1991), Staré české umění (Katalog sbírky Národní galerie v Praze, 1992), Italské renesanční bronzy (Narodní galerie v Praze, sbírka starého evropského umění Štenberský palác, 15. prosince - 28. března 1993, vydáno roku 1992), Ondřej Kohout (pes, který je hbitý, nekouše, 1999), Savonarola a Florencie (jeho působení a estetické názory, 2008), V zajetí středověkého obrazu (kniha studií k jubileu Karla Stejskala, 2011), Sepulkrální skulptura jagellonského období v Čechách (figura a písmo, 2011), Italští sochaři v českých zemích v období renesance (2011)). === POPIS DÍLA: Základy dnešních sbírek italského renesančního sochařství u nás vznikaly v době od 18. do počátku 20. století, třebaže kořeny takto zaměřeného sběratelství sahají až do 16. století. Touto historií vztahů české uměnímilovné veřejnosti k italské renesanční kultuře se zabývají úvodní kapitoly knihy, a po nich následuje podrobný soupis sochařských děl. Nejcennější část sbírek tvoří soubory drobných bronzů, reprezentujících jak hlavní umělecká centra italské renesance (Benátky, Padovu, Florencii, Řím atd.), tak široké tematické spektrum – antickou mytologii a historii, oblíbené sošky zvířat, křesťanskou tematiku, drobné účelové předměty a architektonické prvky i v renesanci velmi oblíbené portrétní medaile. Přehled zahrnuje i práce z dalších materiálů (kamene, terakoty, štuku a dřeva), mezi nichž převažují díla toskánských a benátských mistrů. Práce na tomto tématu umožnila autorovi identifikovat jako produkt italské renesance velký počet dosud neznámých děl. - Kniha je vytištěna celá na křídovém papíře a obsahuje 182 černobílých obrázků, kapitoly Úvod, Důvody pomalé recpce renesanční kultury v českých zemích, Reflektování italského sochařství v dílech českých cestovatelů od 15. do počátku 17. století, Sběratelství, Katalog (Padova, Veneto, Toskána, Řím, Severoitalské regiony a práce nezařazené), Literatura, Résumé, O autorovi, Rejstřík osob. | Vazba | původní plátěná, ilustrovaná, na hřbetu vazby napsáno černým písmem: ac JAN CHLÍBEC Italské renesanční sochařství v českých státních a soukromých sbírkách | Přebal | ne | Počet stran | 480 | První vydání | ne | Podpis | ne | Stav | nová | Velikost | 8° Oktáv velký | Hmotnost | 1350 gramů | ISBN / ISSN | 978-80-200-1371-7 | Objednávkový kód | K1691 | Kategorie | Historie -> Novověk (1492-1789) Umění -> Sochařství a restaurovaní
|
|